2021-11-22 08:15:03 Mjesec hrvatske knjige (15. listopada - 15. studenoga) Obilježili smo Mjesec hrvatske knjige (od 15.10. do 15.11.), a kako je 2021. godina proglašena Godinom čitanja u našem produženom boravku smo imali mnogo aktivnosti kojima smo osvijestili važnost čitanja. Posjetili smo školsku knjižnicu U školskoj knjižnici nam je naš knjižničar Ivan pričao o knjižničnoj građi koja se nalazi u našoj knjižnici. Doznali smo da u knjižnici ima oko 4500 knjiga što nas je ugodno iznenadilo. Predavanje nam je bilo zanimljivo i imali smo puno pitanja za našeg knjižničara na koja je on strpljivo odgovarao. S našim knjižničarom smo se dogovorili da ćemo uskoro organizirati radionicu i baš joj se radujemo. Doznali smo da su enciklopedije zanimljive i stručne knjige u kojima možemo doznati mnogo podataka o svijetu koji nas okružuje. Služeći se sadržajem/kazalom i abecednim redom, najbrže ćemo pronaći tražene podatke. Nakon predavanja smo posudili dvije enciklopedije o biljkama i životinjama te smo u razredu igrali igru "Pronađi me". Igru smo igrali tako što je jedan učenik odabrao tekst u enciklopediji, a zatim bi drugi učenik pomoću sadržaja ili kazala pronašao na kojoj stranici se nalazi taj tekst.
Upoznali smo se s glagoljicom Glagoljica je prvo slavensko i prvo hrvatsko pismo. Autorom glagoljice smatra se sv. Konstantin Ćiril, grk iz Soluna koji je to pismo stvorio u drugoj polovici 9. st. Svako glagoljično slovo ima ime, a prema imenima prvih dvaju slova (az i buki) niz glagoljičnih slova nazivamo glagoljičnom azbukom. Prvih devet slova glagoljičnog pisma čini važnu te i danas aktualnu poruku: Ja koji poznajem slova govorim da je vrlo dobro živjeti (na) Zemlji. Najstariji poznati oblik glagoljice je obla glagoljica (kojom se pisalo do 12. st.). Nakon 12. st. glagoljica ostaje u uporabi samo u Hrvatskoj. Riječ je o uglatoj ili hrvatskoj glagoljici. Uglata je glagoljica i danas povremeno u uporabi, a jednim je od simbola hrvatskog identiteta. Brojevi su se također bilježili glagoljicom. Svako je slovo imalo i brojevnu vrijednost. Kako bi se čitatelja upozorilo na to da je riječ o broju, iznad slova dolazila je titla (˜), a oko broja pisale su se točkice. Napomena: tekst je preuzet iz knjižice autora: Mihaljević, Milan; Šimić, Ana; Mihaljević, Ana; Glagoljica za znatiželjne, Staroslavenski institut, Zagreb, 2021. Pisali smo naša imena na glagoljici.
Izradili smo plakate za poticanje čitanja
Izradili smo straničnike Upoznali smo se sa pojmom straničnika koji označava predmet koji je najčešće napravljen od papira, kože i tkanine. Straničnikom se označava mjesto u knjizi na kojem smo stali s čitanjem. Na likovnoj radionici smo origami tehnikom izradili straničnike za našu lektiru.
Bajkaonica Naglas smo čitali Hrvatske narodne bajke: Žabica djevojka, Mala vila, Zlatna jabuka. Nakon čitanja, ponovili smo što je bajka, iznijeli smo svoje dojmove o pročitanim bajkama te smo razgovarali zašto nam se pojedina bajka svidjela (ili pak, zašto nam se nije svidjela). Na jedan dan smo bili ilustratori i dizajnirali smo naslovnicu pročitanih bajki.
Čitali smo brojalice Čitali smo brojalice o životinjama uz sviranje na udaraljkama. Moramo priznati da nam je ova aktivnost bila najdraža, a i najbučnija i da je jedva čekamo ponoviti. Čitalački izazovTijekom nastave na daljinu imali smo čitalački izazov u kojem smo čitali obojana slova na način da smo čitali koje je boje riječ, a ne ono što piše. Nekima od nas je ovaj izazov bio lagan i zabavan, a nekima se ovaj izazov nije svidio. Kada smo se vratili u školu, ipak smo zaključili da smo se dobro zabavili čitajući obojana slova jer i onima od nas kojima je ispočetka bilo teško čitati obojana slova, zaključili smo, da s vježbom i trudom svaku prepreku možemo (zajedno) prijeći. Mi ćemo nastaviti čitati knjige i svim srcem se radujemo novim svjetovima koje ćemo otkriti i svim novim likovima koje ćemo upoznati. |
Osnovna škola Jesenice Dugi Rat |