Komentar na smjene A i B u školi
Autor: External , 11. 12. 2023.
Na uzorku od 53 učenika petih i sedmih razreda Osnovne škole Jesenice, učenici Novinarske grupe proveli su anketu o novim smjenama u školi.
Naime, do ove godine razredna nastava je išla u jednu smjenu (1.- 4.razred), a predmetna (5. -8. razred) u drugu smjenu. Svaki tjedan su se mijenjali, to jest išli ujutro i popodne.
Ove školske godine uvedena je A i B smjena u kojoj idu učenici od 1. do 8. razreda pa su tako generacije istih razreda prvi put odvojene. Pitali smo učenike koliko su zadovoljni ovom promjenom. Zatim smo ih pitali kakvu smjenu vide kao najbolju za njihove potrebe. Učenici su trebali napisati što im najviše smeta i što je dobro u sadašnjoj A i B smjeni. Evo rezultata: 25,8% učenika zadovoljno je s A i B smjenama, 64,5% učenika nije, a 9,6% učenika kaže da im je svejedno.
Zatim, 29% učenika bi htjelo A i B smjene u buduće nastaviti, dok bi 6,5% učenika htjelo A i B smjene po parnim i neparnim razredima, a 64,5% učenika bi se htjelo vratiti na staro: predmetnoj i razrednoj smjeni.
Koji su razlozi ovih podjela mišljenja?
Većini učenika u novim smjenama najviše smeta razdvojenost od prijatelja iz generacije koji su prebačeni u drugu smjenu. Na primjer, dva odjeljenja sedmaša (7.a i 7.b) nisu u istoj smjeni. Smatraju da učenici od 1. do 4. razreda ne mogu nadomjestiti vršnjake koji više nisu s njima. Učenicima je i dalje dobro kod ovih smjena dobri učitelji i dobra prijateljstva. Ipak 64,5% učenika nisu zadovoljni ovim smjenama i žele smjene kao prije po razrednoj i predmetnoj nastavi jer je također problem organizacija izborne, dopunske i dodatne nastave, izvannastavnih aktivnosti u školi, a i izvanškolskih aktivnosti u slobodno vrijeme.
Naime, u školi nema slobodnih učionica, a predsat je samo jedan sat pa ne može npr. pokriti blokove za izbornu niti se ovi satovi mogu uklopiti u suprotnu smjenu kao prije. Razlog tome je i manje učionica za predmetnu nastavu jer je zajedno s razrednom pa uvijek ne koristimo kabinetsku nastavu (što smo imali prošle godine), nego tražimo slobodnu učionicu. Dobra je stvar da se po hodnicima manje trči i galami, no to možemo postići i kućnim redom i pedagoškim mjerama.
Unatoč nekim dobrim stvarima, više je onih negativnih pa bi više od pola učenika htjelo povratak na staro: podjelu smjena na razrednu i predmetnu.
Anketu je provela Novinarska grupa, a rezultate obradila i komentar napisala Bruna Raos, 7.a
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |