eTwinning projekt
Autor: External , 5. 6. 2023.
Pokusi su nova fora
Tijekom ove školske godine uz eTwinning projekt “Pokusi su nova fora” puno smo toga naučili i jako se zabavili.
Projekt smo započeli istraživanjem izumitelja. Zadatak je bio proučiti i izraditi plakat o najpoznatijim hrvatskim izumiteljima i njihovim izumima. Nakon izrade slijedila je prezentacija naučenog.
Nakon proučavanja ljudi uslijedilo je i proučavanje biljaka. Dobili smo od učiteljice listić koji smo trebali ispuniti podatcima o četirima odabranim biljkama. One biljke koje nismo znali imenovati, potražili smo na mobilnoj aplikaciji “PictureThis”. Promatrali smo odabrane biljke i zapisivali jesu li zeljaste ili drvenaste, kako im izgleda list i cvijet te smo ih crtali. Naposlijetku smo ostatku razreda prepričali svoja zapažanja.
Čarobna pjena
Htjeli smo vidjeti što će se dogoditi kada pomiješamo ocat, sodu bikarbonu i sredstvo za pranje poruđa. Pročitali smo tijek pokusa i pripremili sve potrebne materijale.
Prvo smo staklenku do pola napunili octom.
Dodali smo malo akrilne boje i šljokica po želji kako bi nam reakcija bila što efektnija.
Zatim smo u staklenku dodali jedan dulji mlaz sredstva za pranje posuđa.
Brzo smo počeli miješati. Pratili samo s velikim uzbuđenjem što će se dogoditi.
Ovo nismo očekivali. Kemijska reakcija nas je oduševila! Odlučili smo pokazati ovaj pokus svojim ukućanima.
Pokusi s vodom
Iz Prirode i društva smo učili o vodama. Kroz nastavnu cjelinu “Voda je život” izveli smo puno pokusa s vodom.
Mjerili smo temperaturu hladne i vruće vode.
Izveli smo pokus kako bismo istražili utječe li temperatura vode na kapljicu boje, odnosno otapa li se boja brže u hladnoj ili vrućoj vodi.
Zaključili smo da se boja brže otapa u vrućoj, nego u hladnoj vodi.
Htjeli smo doznati kako dolazi do padanja kiše iz oblaka pa smo proveli pokus.
U staklenku smo ulili vodu, a na vrhu smo stavili pjenu za brijanje koja je predstavljala oblake. Zatim smo na pjenu prolijevali prehrambenu boju koja je predstavljala kapi vode. Kada bi se oblak napunio vodom, nastala bi kiša. Tako se i u našem pokusu dogodilo. Kada se pjena napunila bojom, boja je počela prolaziti kroz pjenu i tako je nastala crvena “kiša” u našoj staklenci.
Nismo stali samo na umjetnoj kiši. Pokušali smo napraviti i pravu kišu.
U staklenku smo ulili kipuću vodu i poklopili je tanjurom. Zatim smo pričekali minutu i krenuli stavljati led na tanjur kako bismo ga još više ohladili. Polako smo pratili što se događa u našoj staklenci i vodili bilješke.
Uočili smo smo da je kipuća voda počela isparavati od vrućine. Na vrhu staklenke je para dotaknula hladan tanjur i tu je došlo do kondenzacije, odnosno pretvaranja pare u vodu. Kapi vode su se formirale na stijenkama staklenke te su padale kao što pada i kiša. Ponovili smo i postupak kruženja vode u prirodi.
Vjetrenjače
Za kraj smo smo odlučili pokušati napraviti vlastitu vjetrenjaču.
Od raznih materijala iz kućanstva napravili smo vjetrenjače slijedeći upute za rad. Uživali smo u procesu! Pogledajte naše vjetrenjače.
Odlučili smo isprobati naše vjetrenjače. Prvo smo ih pokušali pokrenuti snagom naših pluća.
Idući dan je učiteljica donijela sušilo za kosu pa smo probali s njim pokrenuti naše vjetrenjače. Našoj sreći nije bilo kraja!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |