Radionica o osjećajima i/ili emocijama
Autor: Daria Kalajžić, 1. 3. 2024.
Cijeli tjedan smo posvetili osjećajima i/ili emocijama.
Osjećaji ili emocije označavaju reakcije organizma na neke vanjske ili unutarnje događaje. Osjećaji ili emocije nastaju kada primijetimo da se u našem organizmu ili okolini događa nešto važno. Odražavaju naš odnos prema sebi samima, drugim ljudima, predmetima i događajima.
Upoznali smo se s osjećajima gledajući edukativan crtani film.
Ponovili smo imenice tako što smo imenovali osjećaje: tuga, sreća, ljutnja, strah, radost, uzbuđenost, uznemirenost, smirenost, ravnodušnost, bijes, razočaranje, gađenje, sram, ljubomora, ljubav, ponos, nesigurnost, nestrpljivost, potištenost, razdraženost, usamljenost, uzrujanost itd.
Učiteljica nam je pročitala slikovnicu Mala knjižica osjećaja. Knjižica je dostupna na web stranici malivrtuljak.hr.
Razgovarali smo o našim osjećajima tako što nas je učiteljica pitala kako se danas osjećate? Nekolicina naših prijatelja je opisalo kako se osjećaju. Zapisali smo naše osjećaje na ploču i stavili smo kvačice s našim imenima na naš razredni semafor osjaćaja.
Igrali smo igru u kojoj smo trebali prepoznati osjećaje drugih učenika. Našim prijateljima (koji su to htjeli) je učiteljica šapnula osjećaj, a oni su taj osjaćaj trebali izraziti i to tako da: osjećaj pokažu samo pomoću izraza lica i da osjećaj pokažu pokretima tijela, ali u potpunoj tišini.
A mi smo trebali prepoznati pokazani osjećaj/emociju.
Nakon igre smo razgovarali o osjećajima/emocijama tako što nam je učiteljica postavila pitanja: Jeste li svaki osjećaj uspješno prepoznali? Zašto je važno moći prepoznati kako se osjećamo mi i kako se osjećaju drugi ljudi?
Rješavali smo nastavne listiće o osjećajima (emocijama).
Zapjevali smo pjesmu Kad si sretan.
Na likovnoj radionici smo vodenim bojama slikali vlastite osjećaje.
Naši osjećaji izraženi kroz umjetnost.
Obilježili smo Svjetski dan komplimenata (1. 3.) tako što je svatko od nas uzeo po jedan kompliment koji nam je učiteljica pripremila.
Pogledali smo zanimljivi animirani film o osjećajima: „Izvrnuto obrnuto“.
Zaključak naše ovotjedne radionice je da su osjećaji važni u našem životu. Temeljni ljudski osjećaji koji se javljaju kod djece su sreća, tuga, ljutnja, strah, iznenađenje i gađenje. Temeljne osjećaje možemo prepoznati po izrazima lica (smješkanje, mrštenje), po ponašanjima (vikanje, plakanje, grljenje) i po promjenama u tijelu (znojenje, ubrzano kucanje srca).
I ono najvažnije: ne postoje dobri ili loši osjećaji već oni mogu biti ugodni ili neugodni. Svaki osjaćaj koji se javi u nama je dozvoljen i o našim osjećajima (posebno o neugodnim) trebamo razgovarati s našim roditeljima ili s učiteljima.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |